onsdag 7 maj 2014

Kyoto


Idag blev det en sådan där "Ibland händer det" upplevelse. Efter att ätit lunch med en vän i Gamla stan knallar jag upp en sväng på söder och slirar in på en loppis där. På en galje hänger tyget som det var säkert 10 år sedan jag hittade sist. Två längder tillsammans, 4 meter totalt och mönstret har aldrig varit i nytryck. Många i retrotygvärlden, japanerna gillar det så även jag själv.


Mönstret heter Kyoto och den som designat mönstret är Tom Hedqvist för 10 gruppen från deras första kollektion 1972.

Hade mönstret i grönt sedan tidigare som gardinkappa.



 

2 kommentarer:

  1. Grattis till fyndet! Jag har aldrig sett det i rosa. Aldrig sett de tygerna irl överhuvudtaget, bara på foto :)

    SvaraRadera
  2. Tack Helena, jag tror färgen är ovanlig och jag måste kolla upp med 10gruppen hur många meter den trycktes upp i :)

    SvaraRadera